Showroom kamienia naturalnego firmy Interstone

Firma Interstone otworzyła w Warszawie pierwszy showroom kamienia naturalnego. Luksusowa przestrzeń zaprojektowana w najmniejszym detalu mieści się w budynku Eurocentrum przy Alejach Jerozolimskich. W showroomie można obejrzeć najszlachetniejsze odmiany kamienia z całego świata. Za projekt aranżacji wnętrz odpowiada warszawska pracownia JMW Architekci, a dostarczenie inteligentnych rozwiązań powierzono TBW Software Bartosz Barański.

Pierwszy w Polsce showroom kamienia naturalnego firmy Interstone został otwarty w warszawskim budynku Eurocentrum przy Alejach Jerozolimskich 132. Obejrzymy w nim szeroki wachlarz najpiękniejszych odmian kamienia naturalnego, pochodzących z najdalszych zakątków świata. Przestrzeń została zaprojektowana tak, żeby podkreślić niezwykły charakter materiału i możliwości, jakie daje architektom i klientom. W showroomie pokazano, jak zmienia się kamień kształtowany na różne sposoby. Część z nich to autorskie rozwiązania szyte na miarę przez projektantów z pracowni JMW Architekci, które mogą stać się inspiracją dla inwestorów.

Magię zamkniętą w marmurze, granicie czy onyksie wspomaga zastosowanie nowoczesnych technologii, dostarczonych przez TWB Software. Dzięki nim, pozostając na wygodnej sofie, można obejrzeć m.in. selekcję zdjęć z kamieniołomów na całym świecie. Ściana wideo daje możliwość wyświetlania treści z kilku źródeł, np. komputera czy telewizji, z możliwością bieżącego przełączania przez użytkownika. Całością zarządza aplikacja, sterowana z ogólnodostępnego iPada. Z aplikacją zintegrowano sterowanie światłem, dźwiękiem oraz unikalne rozwiązanie kamiennych, obracanych pionowych żaluzji.

„Rezultatem założeń przekazanych nam przez inwestora i pracownię JMW Architekci jest autorski system sterowania i dystrybucji treści, który zawiera obsługę wszystkich urządzeń, a także zarządzenia materiałami audio-wideo. Jego sercem jest minikomputer, który świetnie sprawdza się w roli serwera, na którym pracuje aplikacja. Postawiliśmy na takie rozwiązanie, aby zapewnić odwiedzającym maksymalny komfort, mając jednocześnie wpływ na działanie oraz sposób integrowania usług. Dzięki temu z każdego urządzenia, mającego podłączenie do Internetu, można się zalogować do systemu i swobodnie z niego korzystać” – mówi o systemie Bartosz Barański z TWB Software.

Aplikacja została zintegrowana z usługami chmurowymi inwestora, by sprawdzać je cyklicznie w poszukiwaniu nowych zdjęć. Będąc na drugim końcu świata, pracownicy mogą zrobić zdjęcia blokom kamienia, który jest przeznaczony do transportu, a te po znalezieniu się w chmurze zostaną automatycznie pobrane przez system i włączone do prezentacji.

„Inauguracja showroomu kamienia naturalnego to dla nas przełomowe wydarzenie. Przez ostatnie lata, rozwijając firmę Interstone, poszukiwaliśmy i sprowadzaliśmy do Polski najciekawsze odmiany kamienia. Teraz dysponujemy inspirującym i pobudzającym wyobraźnię miejscem, w którym będziemy mogli zaprezentować jego możliwości i potencjał. Projektując wnętrze showroomu, chcieliśmy zapewnić architektom i ich klientom przestrzeń do twórczej pracy we wnętrzu na światowym poziomie” – komentuje Wiesław Sordyl, prezes firmy Interstone.

Wnętrza showroomu zostały zaprojektowane przez uznaną pracownię JMW Architekci specjalizującą się w tworzeniu indywidualnych wnętrz, w zespole pod kierunkiem Jakuba Wiśniewskiego i Pauli Sak. Architekci tradycyjny i szlachetny materiał, jakim jest kamień naturalny, pokazali w nowatorskiej formie. „Naszym głównym celem było przywrócenie kamieniowi naturalnemu należnej mu rangi i zaprezentowanie go w niespotykanej dotąd w Polsce formie. Postawiliśmy na nietypowe elementy wykonane z tego materiału, jak np. kamienna zasłona, obrotowe transparentne kamienne żyletki czy unikalna mozaika na posadzce inkrustowana mosiężnymi elementami, nad której wykonaniem prace trwały przez wiele tygodni. We wnętrzu we współpracy z firmą art consultingową Aurabilia stworzyliśmy też miejsce dla dzieł sztuki, która pojawia się w formie rzeźb Wojtka Pustoły” – opisuje pracę nad projektem architekt Jakub Wiśniewski z pracowni JMW Architekci.

Przestrzeń podzielono na dwie podstawowe strefy: multimedialną oraz techniczną. W pierwszej z nich zaaranżowano miejsce na ścianę wideo (2 × 2) o całkowitej rozdzielczości 4K, gdzie wyświetlane są specjalnie opracowane materiały wideo z kamieniołomów, a także podpięta jest baza informatyczna z dostępnymi na stanie Interstone kamieniami oraz informacjami o tych, które dopiero pokonują drogę z miejsca wydobycia do magazynu. Strefa techniczna to ekspozycja bestsellerów kamienia oraz przestrzeń do pracy przeznaczona dla architektów. Showroom wyposażono w ekspozytory kamienia w trzech rozmiarach, regał z dostępną od ręki bazą próbek, a także podświetlenie przeznaczone dla przeziernych płyt.

TEKST i ZDJĘCIA: HOME SWEET HOME PR